28 nov.

PR medical pentru clinici stomatologice

PR medical pentru clinici stomatologice

Un brand la inceput sau care are nevoie de rebranding ori pur si simplu de un aer nou are nevoie de sprijin din partea specialistilor. Vorbim aici nu doar de PR, ci de o echipa care sa pregateasca momentul si sa il sustina, incluzand arhitecti, specialisti in marketing, resurse umane si altii. Este valabil pentru orice tip de afacere, fie ca vorbim despre domeniul medical, fie ca nu. Despre rolul comunicarii si al activitatii de PR medical pentru clinici stomatologice vorbim in articolul urmator.

Intr-o piata impanzita de clinici si cabinete stomatologice, cum faci sa fii vizibil? Mai ales in conditiile in care orice abordare sau strategie considerata a fi eficienta astazi, maine poate fi invechita. Trebuie sa tii mereu pasul cu schimbarile legislative si sa nu uiti sa le comunici pacientilor, fara a-i speria sau induce in eroare. In plus, trebuie sa ai grija si ca totul sa mearga bine in clinica. Toate astea pot fi “overwhelming”, caci americanii o spun mai melodios. De aceea, indicat este sa lasi promovarea pe mana unui specialist. Dar cum alegi?

Inainte de a incepe sa va construiti brandul, trebuie sa stiti ca un brand nu este doar un logo sau un slogan captivant. Brandul este ceea ce face ca afacerea sa fie unica comparativ cu alte unitati stomatologice din proximitate.

Brandul tau incepe cu tine. Asadar, atunci cand decideti care este brandul, priviti-va mai intai. Care sunt motivele pentru care ai decis sa devii dentist sau sa deschizi o clinica stomatologica? Ce te intereseaza in afara biroului? Dar comunitatea? De ce ati ales aceasta locatie? Vei fi parte din brandul tau in toate ariile activitatii tale, deci trebuie sa fii confortabil cu acesta pe termen lung.

Daca ati ales un brand puternic si aveti o legatura emotionala cu brandul, acesta va avea impact asupra majoritatii deciziilor pe care le luati, cu exceptia articolelor profesionale.

PR medical clinici stomatologice
sursa: ABC Eurodent

Stirile si informatiile pentru presa

PR RED SPOT este o agentie de PR medical ai carei specialisti au peste 10 ani de experienta in presa si comunicare.

Un bun specialist in PR medical poate fi foarte util pentru orice dimensiune a afacerii. Acest lucru devine evident atunci cand incepi sa expui ce face de fapt un manager de cont cu experianta in PR medical pentru clinici stomatologice. Este similat cu munca cu norma intreaga.

Ce poate face un PR medical pentru clinici stomatologice

PR-ul este responsabil de extindere. Intr-un cabinet stomatologic, aceasta are multe de-a face cu pacientii noi.

Statistica pacientilor noi este responsabilitatea PR-ul. Primul pas pentru a face o crestere statistica este sa atribuiti acea statistica cuiva si sa ii faceti responsabili pentru aceasta. Doar faptul ca cineva trebuie sa se concentreze asupra statisticii si sa dedice timp si efort pentru aceasta, va fi de multe ori suficient pentru a realiza un bun plan pentru crestere.

Activitatile efective vor varia in functie de localizare. PR-ul ar trebui sa descopere ce este eficient pentru zona de activitate. El ar trebui sa afle ce asculta si ce citesc oamenii, pe cine asculta, unde merg, unde se aduna etc. Din ce grupuri sociale fac parte? In ce companii lucreaza? Practic, asa iti rafinezi si iti cunosti publicul tinta. Dupa ce are un raspuns la aceste intrebari, el incepe sa comunice in mediu si sa ajunga la potentiali noi pacienti.

Comunicarea cu mass-media

Sunt multe discutii pe aceasta tema, mai ales in confruntarea cu social media. Noi spunem ca este nevoie de acoperire media pentru a atrage mai multi pacienti si pentru a construi reputatia. Studiile arata ca stirile sunt privite cu mai multa incredere decat publicitatea platita sau oricare alta forma de transmitere a mesajelor.

O stire poate fi echivalentul unei aprobari de specialitate pentru business-ul tau. Despre cum poti sa fii tu stirea am scris aici.

Relatia cu jurnalistii

Firmele de PR sunt in contact constant cu jurnalistii si au cele mai bune metode de a genera un subiect, mai ales daca au lucrat, la randul lor, in presa. Este important ca subiectul sa fie difuzat in mediile potrivite. Mai exact, daca stirea este potrivita pentru un jurnal medical, o publicatie online sau pentru un canal generalist.

Comunicate de presa

Jurnalistii prefera studiile si statisticile reale. Nu intereseaza pe nimeni ca o clinica stomatologica a adus o noua tehnologie sau a mai inaugurat un sediu. Rolul unui PR medical pentru clinici stomatologie este sa gaseasca un subiect de interes pentru jurnalisti, astfel incat sa asigure acoperirea.

PR medical pentru clinici stomatologice: comunicarea cu pacientii

Numarul clinicilor si cabinetelor stomatologice care concureaza pentru atentia pacientilor este semnificativ. De aceea, trebuie gasite modalitati noi si diferite de a iesi in evidenta. Pacientii apreciaza sinceritatea, povestile reale si limbajul cat mai clar si concis. In plus, orice sfat care ii poate ajuta sa rezolve o problema care nu necesita deplasarea in clinica este apreciat.

Astfel, un blog cu informatii utile, clipuri video cu sfaturi din partea medicilor si prezenta pe retelele sociale pot face diferenta. O agentie de PR se poate ocupa de tipul acesta de comunicare. Este important sa fie facuta corect si onest, asa incat sa genereze vizibilitate si sa aduca pacientii in clinica.

Vizibilitatea online

Pacientii fac research inainte de a alege clinica stomatologica. Colecteaza informatii, citesc review-uri si urmaresc activitatea mai multor clinici. Cea mai mare parte a acestui research se face online, independent, fara a vorbi vreodata cu unul dintre reprezentantii clinicii.

Este nevoie doar de un pacient nemultumit sau de un fost angajat pentru a posta comentarii negative pentru a-ti strica reputatia. Daca potentialii pacienti vad aceste informatii negative, probabil ca vor alege pe altcineva.

Este nevoie de activitate constanta, deci de continut cu care sa o sustii. Sedinte foto, clipuri video: toate sunt gandite si realizate de PR.

sursa: ABC Eurodent

Exista metode de control a imaginii online, iar o agentie de PR poate ajuta. Este esential sa existe o comunicare constanta intre client si agentia de PR. Un specialist in comunicare nu poate sa creeze stiri, sa genereze studii sau sa utilizeze cu folos retelele sociale daca un client nu ii furnizeaza materialele si informatiile de care are nevoie.

PR medical pentru clinici stomatologice inseamna strategii adaptate nevoilor, comunicare constanta cu media si pe retelele de socializare si, nu in ultimul rand, o atentie deosebita la necesitatile si cerintele pacientilor.