27 apr.

PR medical pentru clinici de specialitate

PR medical pentru clinici de specialitate

Industria medicala are multiple audiente carora i se adreseaza. Fiecare public are nevoie de mesaje personalizate, deci de tonuri si de unghiuri diferite de abordare pentru atingerea scopului comunicarii. Un profesionist in PR medical pentru clinici de specialitate este cel care cunoaste aceste nevoi si isi foloseste experienta si cunostintele pentru a satisface necesitatile unitatii medicale.

Domeniul sanatatii este in continua evolutie, iar relatiile publice se dovedesc a fi tot mai necesare. Avem nevoie sa combinam tehnici traditionale care inca isi dovedesc utilitatea cu elemente in continua adaptare la flexibilitatea pe care o dovedeste publicul tinta, cu precadere prin utilizarea de noi tehnologii si instrumente.

Nevoia de PR medical pentru clinici de specialitate

Companiile care doresc sa ramana competitive investesc in PR pentru a crea cerere si a trimite un mesaj solid. Acesta va pozitiona afacerea in fata competitorilor. Este motivul pentru care unitatile medicale au fie departamente interne, fie apeleaza la o agentie de relatii publice sau chiar ambele.

PR medical pentru clinici de specialitate
Ivona Rosu, PR Manager

In comunicarea cu pacientii si cu potentialii consumatori de servicii medicale, unitatea alege expunerea beneficiului. Pe de alta parte, exista un segment intens exploatat si care contine cheia pe termen lung – modalitatea in care se poate imbunatati comunicarea celor care ofera serviciul – medici, asistenti medicali, infirmieri – odata ce pacientul ajunge in unitate.

Ce face un PR medical pentru clinici

Specialistii care lucreaza in cadrul relatiilor publice din segmentul Sanatate au nevoie de experienta atat in gestionarea comunicarii interne si externe pentru companiile din domeniu, cat si in ceea ce reprezinta si cum functioneaza sistemul de sanatate in ansamblu.

Reputatia decide viitorul unei afaceri in general, dar importanta ei este cruciala in domeniul medical.

In esenta, reputatia reprezinta imaginea pe care compania o realizeaza prin forte proprii si opinia publicului cu privire la activitatile sale.

Conferinta UEHP 2019
Conferinta UEHP 2019

Unul dintre principalii factori ai opiniei publice este mass-media. Mass-media ramane vitala pentru recunoasterea companiei prin publicitate pozitiva (cum ar fi articole, recenzii, declaratii si interviuri). Este important sa se asigure o buna relatie cu profesionistii mass-media. Pe langa crearea unui brand puternic, companiile angajeaza agentii de PR pentru a spori credibilitatea cu implicarea unor terte parti, ca publicuri secundare, care expun mesajul companiei. Cum faci ca tu sa fii o stire pozitiva, am scris aici.

Strategie de PR medical pentru clinici

Intr-o lume incarcata de companii si bombardata cu mesaje, este esential sa iesi in evidenta. Construirea unui brand recunoscut si de incredere necesita o abordare complexa. Acest proces elaborat cuprinde:

  • o relatie activa cu mass-media;
  • un management deschis catre comunicare;
  • o activitate sustinuta in social media;
  • comunicare constanta cu publicul.

Brandul tau este promisiunea ta. Oamenii trebuie sa stie ca ti-ai asumat aceasta promisiune, nu ca ai elaborat doar o lista de valori. Altfel, daca intre cele doua – promisiune si fapte – nu va exista o legatura stransa, iti vei pierde increderea. Acesta este unul dintre motivele pentru care colaborarea cu o firma de PR medical pentru clinici de specialitate este atat de importanta atunci cand sunteti la inceput ori va pregatiti de o schimbare.

O agentie de PR dezvolta un cadru de comunicare personalizat pentru a ajuta organizatia sa comunice in mod clar si constant. O companie de acest tip identifica cel mai bun mod de a va pozitiona organizatia pe platforme digitale, inclusiv social media.

PR medical pentru comunicare cu publicul tinta

Construirea un brand in mod eficient si mentinerea unei bune reputatii au nevoie de stabilirea clara a publicului tinta. Doar asa se pot dezvolta strategii care sa ii vizeze in mod corect pe clienti. O companie de PR din domeniul sanatatii isi ajuta clientii sa creeze mesaje succinte care sa rezoneze cu publicul tinta.

Comunicarea de criza

Domeniul medical, la fel ca orice domeniu care implica lucru cu publicul, nu este intotdeauna usor de gestionat in materie de comunicare. O firma cu PR cu experienta in domeniul sanatatii va poate ajuta sa ramaneti la curent cu tendintele in curs de dezvoltare, sa va avertizeze la recenzii negative sau sa schimbati abordarile care pot afecta reputatia.

Unitatile medicale sunt deosebit de vulnerabile la situatii de criza. O agentie de relatii publice va poate ajuta sa planificati, sa va instruiti si sa fiti pregatiti sa raspundeti la orice posibila criza care poate aparea. Cu ajutorul unei agentii de relatii publice, veti putea gestiona orice situatie si puteti comunica rapid si eficient pe platforme diferite.

PR medical traditional

Atunci cand ne gandim la PR traditional, primele idei vizeaza ziarul, televizorul, radioul, panoul publicitare.

PR-ul traditional poate avea mare succes in ceea ce priveste cresterea gradului de constientizare a marcii. Cu toate acestea, urmarirea succesului sau este mult mai dificila in comparatie cu PR-ul digital. De exemplu, atunci cand publicati un anunt publicitar la televizor ori radio, puteti obtine doar un numar mediu de spectatori, ceea ce nu este prea util. Cat de multi oameni au urmarit de fapt anuntul este greu de cuantificat. Un alt dezavantaj al PR-ul traditional este ca necesita rabdare. Daca intentionati sa faceti brosuri sau sa montati un anunt pe un panou publicitar, va dura timp sa scrieti, sa imprimati, sa configurati etc.

PR medical
Dana Coanca, PR Account Manager

Cu toate acestea, metodele traditionale vor functiona excelent ca parte a strategiei de relatii publice, daca sunt folosite corect si doar atunci cand avem date clare cu privire la rezultatele lor potentiale.

Unele reguli nu se schimba nici in PR medical pentru clinici: comunicatul de presa

Iata cateva reguli daca doriti sa va faceti loc in lumea stirilor:

  • Cunoaste publicatiile si publicul lor. Fiecare are propriul stil, propria voce si o perspectiva asupra lumii. Cititi publicatia pentru a intelege. Urmariti si ascultati postul de televiziune ori de radio.
  • Cunoaste-ti propria audienta. Mesajul este pentru un anumit public tinta. Intelegeti tot ce puteti in legatura cu publicul la care trebuie sa ajungeti.
  • Un mesaj sau un ton cu impact – unul neobisnuit, unic si/sau interesant – poate iesi in evidenta in multimea de mesaje.
  • Fii rapid. Prin definitie, daca nu exista nimic „nou”, atunci subiectul este istorie. Un element poate fi mai putin urgent, dar poate avea totusi un unghi util, inovativ.
  • Proximitatea este mai mult decat o regula jurnalistica. Oamenii se refera mai degraba la stiri aflate in apropiere si care fac parte din lumea pe care o experimenteaza zilnic.

Este important sa intelegem ca relatiile publice sunt mai mult decat publicitate. Este vorba despre a ajuta organizatiile sa comunice mesajul potrivit publicului potrivit la momentul potrivit. Pentru a iesi in evidenta in peisajul aglomerat al sanatatii si a-ti construi o reputatie de brand de incredere, ai nevoie de o activitate de relatii publice consistenta, strategica si eficienta. La Red Spot, realizam PR medical pentru clinici de specialitate cu ajutorul unor profesionisti ce activeaza in domeniu de mai bine de 10 ani. Am creat campanii pentru lansarea de noi marci. Am dezvoltat programe de constientizare a publicului de succes pentru ridicarea profilului unitatilor de asistenta medicala si am ajutat marcile sa isi stabileasca prezenta ca lideri recunoscuti in industrie.