29 dec.

Nu orice informatie este o stire. Cum te asiguri ca a ta, da.

Nu orice informatie este o stire. Cum te asiguri ca a ta, da.

Gandeste-te la un subiect, o informatie. Nu orice fel de informatie, ci una care sa-i intereseze pe ceilalti, nu doar pe tine. Trebuie sa ai in minte ceva ce ai vazut la televior sau despre care ai citit in ziare si pe internet. Asta e secretul! Daca subiectul e bun pentru presa, va ajunge si la publicul tau. 

Multe comunicate de presa nu spun nimic. Sunt subiecte interesante doar pentru expeditor. Faptul ca un producator de bere, spre exemplu, isi inaugureaza o noua linie de productie, nu este un subiect de presa, nu este o informatie pe care telespectatorul sau cititorul unui site de stiri sa o caute. Daca acel producator de bere ar trimite un comunicat de presa si ar spune ca romanii cheltuie 10% din salariul lunar doar pe bere sau daca ar spune ca anul trecut, tot romanii au consumat mai multa bere decat ceilalti europeni, atunci jurnalistii ar fi interesati de subiect si ar dori sa il dezvolte intr-o stire.

Ivona Rosu, PR Manager

Redactarea unui comunicat de presa nu e lucru usor.

De asta ar trebui sa se ocupe departamentele de comunicare din firme, nu un simplu angajat de la marketing. Redactarea comunicatului de presa este esentiala atunci cand vrei ca afacerea ta sa fie cunoscuta. Trebuie sa te gandesti ca niciun reporter sau redactor nu o sa te sune ca sa iti spuna ca o sa iti faca reclama, NU! El o sa iti ceara date pe care poate sa le vanda publicului. Va face asta daca ii captezi atentia si ii starnesti curiozitatea dupa ce a citit titlul si primele doua randuri ale comunicatului tau de presa. Trebuie sa ii dai date reale, credibile si sa ii arati cum le-ai strans. El o sa stie daca ceea ce tu i-ai prezentat, este sau nu de interes national.

Sigur, daca vrei doar reclama, atunci platesti si nu mai trebuie sa trimiti comunicate de presa.
Altfel, poti sa-ti angajezi un PR inteligent, va face toate astea pentru tine.