18 dec.

Hai cu sarbatorile!

Hai cu sarbatorile!

Vine Craciunul, te pregatesti si pentru Anul Nou, imparti cadouri si urari colaboratorilor, iar afacerea ta intra in hibernare. E normal, te gandesti, sa o lasi mai moale, sa te linistesti si sa nu iesi in evidenta in perioada asta.

Stai! E gresit! Cel putin asa sustin expertii in Public Relations de peste ocean. In decembrie ar trebui sa muncesti cel putin la fel de mult, sa te pozitionezi ca un lider in domeniul tau si sa profiti de momentul in care concurenta ia piciorul de pe acceleratie si face exact ceea ce te gandeai si tu sa faci. La final de an, ar trebui sa te promovezi intens. Publicul e activ, iar povestea va ajunge unde trebuie.

In plus, e momentul in care presa poate sa agate mai usor subiecte soft, care in mod normal nu ar fi bagate in seama. Scoate la inaintare ceea ce ai facut mai bun in anul care sta sa se incheie, strecoara niste elemente din identitatea proprie, ambaleaza-le frumos, in spiritul sarbatorilor, si restul va veni de la sine. PR-ul tau va sti toate aceste lucruri, asa ca nu-i spune NU atunci cand iti cere sa faci diverse.

Toate cele de mai sus trebuie trimise din timp jurnalistilor. Stirile nu pleaca niciodata in vacanta. Desi ziaristii isi iau liber (pe rand), stirile vor respecta intotdeauna orarul obisnuit. Tu trebuie doar sa profiti.

Ultima luna din an este cea in care se intaresc relatiile vechi cu presa, dar si cea in care se dezvolta unele noi. Reporterii cu care lucrezi in mod normal, chiar daca sunt plecati, iti vor lasa intotdeauna subiectele de sezon (si nu numai) colegilor care raman la serviciu. Asta e sansa ta.

Gandeste practic. Atunci cand in esti vacanta, ai timp sa citesti si sa te uiti la stiri. Exact asta face si publicul tau. O strategie buna pentru sfarsitul de an poate sa insemne un inceput extraordinar in urmatorul.

sursa foto: srish.com