18 apr.

Facebook e o chestie desteapta. Te ridica si te coboara.

Facebook e o chestie desteapta. Te ridica si te coboara.

“Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga si in sac”

Nu e treaba de divinitate, caci nu-L complicam cu asa ceva, are treburi mai importante si oricum, pentru asta exista specialisti.
"Lumea in care traim este in continua schimbare." Da, bine. Asta stim deja. Cred ca a devenit cliseu, caci pana la urma cand nu a fost lumea intr-o continua schimbare. Ca sa scurtam introducerea, vorbim despre internet. Da, din nou bine.

Internetul poate face lucruri nebanuite si reprezinta, pe langa prezent, viitorul. Ai auzit deja ca internetul iti poate creste afacerea? Cred ca raspunsul este "da". Ei, ca in melodia cu si despre bani, cei care te urca si te si coboara, netul poate sa si dea cu afacerea ta de pamant.

O promovare coerenta, adica legata, clara si pe baza unui plan, de aici putem deduce ca e si inteligenta, te va face cunoscut si ii va determina pe clienti sa iti bata tot mai des la usa. Din paleta asta larga de retele si canale - Facebook, Instagram, Twitter, YouTube etc., piata din Romania mizeaza aproape tot pe prima.

”N-ai Facebook, nu existi!”

E zicala deja. Am putea sa o atasam volumelor de maxime si cugetari. Si se aplica foarte bine, al naibii de bine, mai ales antreprenorilor. Treaba devine complicata nu atunci cand privesti mirat la mirajul succesului pe care ti-l poate oferi reteaua, ci cand te apuci de aplicat tehnici si unelte ca sa si ai succesul promis... sau visat. E ca para malaiata sau "Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga si in sac". Nu e treaba de divinitate, caci nu-L complicam cu asa ceva, are treburi mai importante si oricum, pentru asta exista specialisti.

Social media este una dintre cele mai puternice unelte de marketing. 

Oare? Si cum se combina ele? Cred ca e cel mai greu lucru de armonizat intr-o echipa de comunicatori si oameni de marketing. Ca sa nu ne pierdem vremea in a face PR intern si putin de resurse umane, hai sa luam un exemplu.

Cauti un restaurant bun, o clinica stomatologica, un medic specialist sau o frizerie? Dupa ce ai gasit ce te intereseaza pe Google, verifici activitatea si reactiile de pe Facebook, asta daca nu cauti direct acolo, fara sa mai treci prin site. E un reflex deja. Fiecare etapa istorica cu ale ei. Poate ca acum mii de ani prindeam piatra doar dupa sunet. Cine stie? Acum vine partea cu si despre continut...

Cam cat de complicat e sa iei un card cu bani, sa dai un boost sau sa setezi o reclama? Desi pare simplu, promovarea pe Facebook nu se face la voia intamplarii. E nevoie de o strategie, e nevoie de continut, e nevoie de onestitate si transparenta ca sa atragi. O afacere, indiferent de domeniu, are un public tinta. Ca sa ai succes, trebuie sa strangi ”likeuri” si ”followersi” din randul publicului tau tinta. Acei oameni trebuie sa te vada periodic, deci trebuie sa le dai ce iti cer.

Atentie, insa! Nu iti agasa publicul!

Trebuie sa fii prezent in news feed-ul lui, dar nu trebuie sa se simta presat in vreun fel de tine si de produsele pe care i le oferi. Nu striga in disperare ca esti cel mai bun. "Cumpara! Hai! Profita!"...

Facebook este, la prima mana, o retea sociala, cu si despre oameni, nu o retea de business. De aici si succesul ei. Aparentele inseala, da, dar fac bani. Howard Schultz, CEO-ul Starbucks spunea ca:

Intr-o societate care se afla intr-o continua schimbare, cele mai puternice si de durata branduri sunt cele care sunt construite din inima. Fundatia lor este mai puternica pentru ca sunt construite cu puterea spiritului uman, nu cu cea a unei campanii de promovare. Companiile care dureaza sunt cele autentice.

Concret, arata-te oamenilor latura umana a companiei tale, prezinta-le echipa si determina-i sa interactioneze cu produsele tale. Nu incerca sa copiezi ce se intampla pe celelalte conturi care promoveaza un continut asemanator cu al tau. Publicul apreciaza originalitatea.

Indeamna-l sa iti trimita mesaje, sa iti dea sugestii si raspunde-i atunci cand te intreaba ceva. Trateaza-l cu respect, feedback-ul lui conteaza enorm. Nu ignora retelele de socializare, iar daca simti ca nu poti sa tii pasul cu publicul tau, angajeaza un specilist sa faca asta pentru tine. Urmeaza-i sfaturile, poate sa faca faca minuni pentru tine si pentru afacerea ta!