05 oct.

Content Marketing | viitorul e aici

Content Marketing | viitorul e aici

60% dintre cei care livreaza continut declara o crestere a eficientei acestuia. Ea se traduce prin capacitatea content marketing-ului de a atrage si de a mentine cititorii pentru a-i transforma in clienti/consumatori.

Cum livrezi content marketing eficient

  1. Continut de calitate, targetat
  2. Strategie documentata
  3. Capacitate de a distribui mesajul

Ceea ce functioneaza intr-un an nu va functiona neaparat si anul urmator. Asta aduce dupa sine o imbunatatire a tehnicilor de continut si o diversificare a lor. Avantajul pietei din Romania ar fi o utilizare cu delay a tehnicilor din trend, uneori cu 1-2 ani. Dezavantajul este ca o necunoastere a pietei poate duce la un import nefiltrat al tehnicilor, iar ceea ce este de succes in Statele Unite, de exemplu, ca unul dintre trendsetteri din domeniu, poate avea rezultate dezastruoase la noi.

De ce nu poti sa joci aceeasi carte

Din doua motive. Unul ar fi schimbarea tehnicilor la care reactioneaza publicul, in general. Ia exemplul ponderii elementelor video, care acum trec la un alt nivel. In plus, iti obosesti publicul, care nu va mai reactiona la stimuli similari. Nu uita ca te adresezi consumatorului nou, care are alte reflexe de cautare si reactioneaza prin implicare la stimuli dinamici, gata sa il cucereasca rapid. Sigur, trebuie sa-ti cunosti bine publicul si sa alegi in consecinta.

Content acolo unde sta si publicul

Avantajul social media este ca poti sa iti plasezi mesajul oriunde. Nu trebuie sa mai cauti si sa selectezi prea multe canale. Daca ai continut si il plasezi inteligent, atunci esti bine.

Influencer marketing

Reputatie. Este tot ceea ce trebuie sa construiesti si de care sa ai grija. Revenind la influenceri, ei te pot ajuta in acest demers. Ca o particularitate a activitatii, alegem mai degraba influenceri dedicati domeniului, iar criteriul popularitatii este unul secundar. Ai un produs scump, de exemplu. Ce rost are sa il faci plasat printr-o voce populara pentru un public a carui putere de cumparare este una limitata? Te vei alege cu mii de reactii, dar vanzare scazuta. E ca atunci cand firma de PR iti vinde un impact de tipul “30.000.000 de romani au interactionat cu produsul tau”. In primul rand, nu suntem 30 de milioane. Nu asta ar fi marea problema, ci faptul ca ti-au cuantificat cele mai mari valori de trafic ale unor publicatii unde ti-a fost plasat mesajul.

Short-form content

Ce confera calitate contentului pe care il livrezi?

  • varietatea mesajului
  • influencerii
  • lungimea mesajului (“se poarta” scurt)
  • native advertising
  • live
  • video interactiv

Live video

Comunicarea directa prin video live s-a intensificat ca pondere si eficienta in ultimii 2 ani. Este apreciata atat de cei care realizeaza continut, cat si de cei care il consuma. Studiile americane arata ca, la ei, mai bine de 80% din public prefera video in fata continutului scris, tip blog.

In Facebook, 82% prefera video in fata postarilor clasice. Cum prefera? Facebook a raportat ca utilizatorii au petrecut de 3 ori mai mult timp privind un video live decat unul inregistrat, iar potentialul de a genera reactie este de 10 ori mai mare in favoarea primului.

60% dintre creatorii de continut aproba utilitatea unui video live, dar doar 15% il folosesc in mod activ, constant.

2019? 80% din traficul de pe internet va fi asigurat de video. La ei.

Ce este continut video de calitate

Este un fel de realitate virtuala, cu scopul de a oferi o experienta interactiva si implicata a audientei. Ai 3 secunde sa atragi atentia. Tine de tine sa poti face asta. Aici intervin infografiile. Datele sunt prezentate intr-un mod in care nu o va face niciun articol, oricat de bun ar fi, iar capacitatea de a livra o cantitate mare de informatie este net superioara altor tehnici. In plus, arati ca apreciezi capacitatea de intelegere a publicului tau.

GAMIFICATION. Este tehnica optima atunci cand vrei reactie. Are o capacitate crescuta de a obtine o revenire asupra produsului, ceea ce pana la urma este un obiectiv.