20 iul.

Scoala pentru care se intorc romanii din strainatate

Scoala pentru care se intorc romanii din strainatate

Romanii stabiliti in strainatate revin in tara pentru proceduri estetice, cursuri de specializare sau pentru servicii stomatologice.

Potrivit ONU, Romania are a doua rata de migratie din lume, dupa Siria. Cifrele neoficiale arata ca sunt peste 4 milioane de romani care locuiesc si muncesc peste hotare, iar majoritatea au intre 25 si 39 de ani.

Scoala de cosmetica Beauty One ii aduce acasa

Surpriza placuta este ca multi dintre ei prefera sa isi cheltuie banii in tara natala, atat pe servicii medicale, cat si pe proceduri de estetica faciala sau urmand cursuri de specializare. De exemplu, 20% dintre cursantele  Scolii de Cosmetica si Machiaj Profesional Beauty One din Capitala sunt romance tinere, stabilite in afara, care doresc sa urmeze o cariera in acest domeniu, in tarile in care locuiesc. Ele spun ca prefera cursurile de specializare din Romania datorita calitatii acestora. Scoala este recunoscuta si peste hotare, iar costul cursurilor de cosmetica este convenabil.

 

Dinti si estetica, alte motive

De partea cealalta, romancele care au peste 35 de ani revin in Romania pentru proceduri de estetica faciala. Cele mai cautate sunt injectiile cu botox si acid hialuronic sau terapiile de lifting si reconturare faciala. In ceea ce priveste serviciile stomatologice, romanii fac parte din miile de pacienti de peste hotare care se trateaza la noi in tara, datorita preturilor mici, Romania fiind pe locul II in topul celor mai bune destinatii in raport calitate-pret din Europa pentru turism dentar. Daca cu salariul din tara nu isi permiteau lucrari stomatologice complexe, acestea costand peste 1000 de lei, acum situatia s-a schimbat, datorita salariilor din afara.

15 mai

Stafeta Sanatatii. Uneori trebuie sa te implici.

Stafeta Sanatatii. Uneori trebuie sa te implici.

- Alina, tu daca trebuie sa mergi la medic, stii ce sa ii ceri, gen "de rutina"?

- Evident, doar cu asta ma ocup.

- Bine, ma. Incerc altfel: crezi ca eu stiu? Glumesc. Ce vreau sa zic e ca am impresia ca umblam toata ziua cu "preventia" asta in gura (prevenire ar fi o treaba, dar uite asa se schimba limba romana si nu te prinzi), si in realitate habar nu avem ce este. Adica, daca te duci la medic pentru varsta ta, nu stii exact ce ai de facut.

- Corect. 

- Hai sa facem ceva in sensul asta. Hai sa facem o campanie.

- Facem. Am eu un proiect din Spania, similar. Ar fi in romana "Stafeta Sanatatii".

Am cerut acordul celor din Spania pentru preluarea proiectului (asa se face, pentru cei care imprumuta subiecte, continut, idei, fara sa aiba macar decenta sa informeze, d-apoi etica sa refuze preluari fara acord), l-am primit si ne-am pus pe treaba. Pe drum, am primit vesti bune de la Centrul de Sanatate Multifunctional "Sfantul Nectarie". Despre centru, puteti citi AICI.

Pasul I: De unde pornim

Ne propunem sa vedem cat de des si care sunt motivele pentru care mergi la medic. Realizam acest sondaj ca parte a unei campanii de informare cu privire la analizele si controalele de prevenire specifice varstei, pentru persoane care nu sufera de o afectiune cronica.

COMPLETEAZA SONDAJUL

Te tinem la curent cu pasii urmatori!

22 mart.

Incearca varianta simpla. Fii sincer.

Incearca varianta simpla. Fii sincer.

Principiile, bata-le norocul

Facem ce facem, si cercul ne aduce in punctul asta in care trebuie sa alegem daca vrem simplu ori complicat. Adica onest si nu tocmai intr-o clipa, ori complicat, repede si cu riscuri. 

O factura grasa justifica cea de a doua varianta? Am fi tentati sa spunem ca nu, desi banu' face cu ochiu'. Si e sanatos asa! Oferim incredere, seriozitate si nu ascundem lucruri clientilor nostri. Asteptam ca treaba sa functioneze reciproc, si chiar ne sfatuim colaboratorii sa fie onesti si transparenti nu doar atunci cand e cazul, ci intotdeauna.

De unde mi-a venit gandul asta cu principiile solide? Mi-am adus aminte de munca de jurnalist. In fiecare zi, de doua ori pe zi, de trei ori pe zi, se intamplau diferite lucruri. Trebuia sa suni, sa confirmi, sa afli detalii. Apoi, iti asumai totul si dadeai o informatie noua la televizor. Bineinteles, toate se intamplau in sistemul public. Deci, da, trebuia sa suni la fel si fel de institutii ale statului si sa confirmi ori sa ceri reactii.

Ca fost ziarist, va spun un lucru: urasc sa fiu mintit, urasc sa fiu dus cu zaharelul si sa nu-mi fie confirmat nici macar evidentul. Si s-a intamplat de multe ori. Asa credeau unii, ca e mai bine sa nu afle lumea despre ce se intampla urat in institutiile pe care le conduc. Numai ca lumea afla si nu era deloc placut. Cand lucrezi pentru un post de stiri sau pentru un ziar, responsabilitatea este enorma. Da, atunci cand iti asumi sa spui diverse (erau si chestiuni grave, cu impact mare asupra populatiei), ai nevoie de o voce oficiala pentru confirmare. Nu o data, vocea aia a fost una mincinoasa, care credea ca face mare branza daca ascunde un adevar.

Ivona

Toate principiile astea, corecte - credem noi, le-am adus la noua meserie.
Este esential ca antreprenor sa fii cinstit si transparent. Chiar daca singura legatura pe care o ai cu statul este plata impozitelor, trebuie sa nu uiti un lucru, lucrezi cu oameni si trebuie sa ii respecti. De ce?

Luam o situatie ipotetica: Ai o clinica. Un pacient ti-a cerut analize. I le faci, doar ca ii dai rezultatele de la analizele altui pacient. Afla presa! Ce faci?
Negi? Nu poti, este evident!
Te ascunzi si astepti sa treaca? Nu, daca faci asta asta, nu o sa treaca asa repede cum speri si te compromiti pentru o lunga perioada de timp.
D-asta e bine sa ai un PR bun. O minte luminata care sa-ti deschida ochii. Nu, n-o sa fie bland cu tine, dar nici n-ai nevoie de cineva care sa te pupe in... in momentul ala.
Vorbeste! Da, vorbeste adevarul, sigur exista niste explicatii ce pot fi luate in calcul. Apoi, vezi cu omul caruia i-ai incurcat analizele. Te porti ca un om sincer, care isi recunoaste greseala, si care e dispus sa suporte consecintele.
Da, in felul asta o sa treaca totul mult mai repede. Unii chiar o sa iti aprecieze curajul si onestitatea.

Situatia nu e chiar ipotetica, i s-a intamplat cuiva. N-am urmarit cum s-a incheiat totul, dar online-ul a vuit vreo doua zile despre subiect. Adevarul nu te costa nimic, dar o minciuna te-ar putea costa totul, spun americanii. Daca iti construiesti afacerea asa, n-o sa mearga niciodata in directia pe care ti-o doresti. Ia-o ca pe un sfat. E gratuit.

sursa foto: alittlebluesky.blogspot.ro

26 feb.

No photos. No videos. No website. No business.

No photos. No videos. No website. No business.

Stiti, avem niste poze.

Site-ul e facut binisor, are ceva optimizare.

Clipuri nu vrem, nu cred ca ne ajuta.

Avem si logo, e jpeg-ul asta. Ce, nu ne ajunge daca e in format de poza? Putem sa il punem peste tot.

Cu Facebook-ul avem nevoie de ajutor.

Si sa ne mai gandim la niste reclame, dar nu prea scump.

Nu prea vin clienti, asta e problema.

Ar cam fi mai multe. Pornim discutia doar daca esti constient ca fiecare ar trebui sa fie lasat sa faca ce stie mai bine. Adica, pistolarii vestului, barbati misto, cu mult alcool la bord, femei destule si care tintesc bine cand se dau jos din pat... Nu prea exista. Vezi tu, nu poti sa iti promovezi afacerea si serviciile, daca te ocupi de altceva. Gen, esti medic. Fiecare piesa are rolul ei si functioneaza bine impreuna.

Scena asta din imagini e din Narcos. E extrema cealalta. Aia in care ai prea multi bani, nu te pricepi si dai pe orice ti se propune. De ce am ales-o? Ca sa poti sa alegi. 

Doua vorbe despre diverse

Site-ul are rolul lui. Trebuie sa fie bine organizat, sa contina informatii, sa nu jigneasca limba romana (da, am vazut si din astea), dar sa nu-l sufoce pe cel care il acceseaza. Fotografiile si clipurile video sunt esentiale, ilustreaza ceea ce antreprenorul ofera clientilor sau potentialilor clienti. Toate acestea, impreuna cu postarile pe YouTube si pe retelele sociale, formeaza imaginea ta. Atunci cand lipseste o piesa, imaginea e stirba, murdara si neatractiva. 

Nu-ti place sa auzi, dar elementele facute cu prietenul care face poze marfa in vacanta, cu cateva video trase cu orice si montate fara nicio noima, te plaseaza ieftin. Asta e. E o treaba de alegere. Si da, lucrurile bune costa. 

Ultimul dolar in publicitate.

Noi spunem ca in promovare.

Daca lucrezi la Red Spot, atunci nu poti sa lucrezi cu jumatati de masura. Atunci cand incepem treaba la un proiect, noi avem incredere in el si in oamenii din spatele lui. Daca nu sunt sanse de izbanda, mai bine nu ne apucam. Cu alte cuvinte, nu taiem facturi lunare doar de dragul de a incasa bani, treaba trebuie sa si mearga.

Inevitabil, ca sa inteleaga toata lumea, ajungem si la  exemple, unele care ne-au determinat sa nu mai acceptam jumatati de proiecte de dragul banilor. 
Acum ceva vreme, cineva ne-a cerut ajutorul, de tipul: "Nu vrem mare lucru, doar niste postari si sa mai dati un ochi pe cateva articole.” Am acceptat. Rezultatele nu au fost deloc multumitoare. In ciuda sugestiilor noastre, cei care administreaza afacerea respectiva au neglijat site-ul, optimizarile pentru motoarele de cautare, au refuzat fotografii si clipuri profesionale, si au crezut ca se vor descurca cu ce au. Nu s-au descurcat deloc. Dupa vreo 3 luni, ne-au intrebat de ce nu prea merg lucrurile. Pai, v-am cam spus ca e putin probabil sa. Putin spre deloc. Cu parere de rau, dar astfel de proiecte ne frustreaza mai mult pe noi decat pe voi. Credeti ca e usor sa inventezi elemente doar o merge, sa iti pui la bataie furnizori, obraz, lucruri... Ba chiar buget de la tine ca sa arati ca se poate si cum trebuie, nu numai cu sacul carpit? Afla ca nu e!

sursa foto: Narcos, sezonul 1, episodul 4 ; Netflix

Am invatat repede sa nu carpim. Carpelile nu aduc nimic bun.

Peticele nu vor tine de la inceput ori se vor rupe in cel mai scurt timp.

21 ian.

PR si branding personal in 2018

PR si branding personal in 2018

De la americani citire

Iar bate vantul de la ei, asa cum e, in general, in PR. Ne place sau nu, ei dau tonul si noi o facem mioritic. Uneori, trendurile din PR ni se potrivesc manusa, alteori, fie nu sunt pentru noi deloc, fie mai avem pana cand putem aplica tehnicile si know how-ul lor. Sa o facem ca pe Dambovita e esential. Pana la urma, importul nu e mereu fara cusur si nici nu trebuie inghitit nemestecat. 

Citeste mai mult